Działalność atystyczna

Dla szóstoklasistów

Logowanie



Kalendarz szkolny

kwiecień 2018
P W Ś C Pt S N
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Legenda wydarzeń

Zmień wygląd kalendarza

default


Porady dla rodziców


Ważne rady dla rodziców dzieci przedszkolnych i trochę młodszych ... PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 18 września 2014 06:19

CO BUTELKA I SMOCZEK MOGĄ MIEĆ WSPÓLNEGO Z WADĄ WYMOWY?

Otóż mają i to wiele.

Jedną z przyczyn powstawania wad wymowy  u dzieci są błędy żywieniowe. Rodzice, niejednokrotnie bardzo zapracowani, żyjący w ciągłym pędzie często sięgają po produkty przetworzone, bardzo rozdrobnione. Są one na pewno wygodne w użyciu i jeśli wierzyć reklamom bardzo zdrowe. Ale taki sposób żywienia niesie niekiedy mniej lub bardziej poważne konsekwencje:

- Najczęściej jest to brak pionizacji języka; pionizacja pojawia się ok. 6- 7 miesiąca życia. To właśnie wtedy powinno zacząć się karmić dziecko łyżeczką. Brak pionizacji języka u dzieci w wieku przedszkolnym skutkuje wadami wymowy w postaci seplenienia czy rotacyzmu (nieprawidłowej wymowy głoski [r]).

- W przypadku braku pionizacji ,język utrzymuje się na dnie jamy ustnej, niekiedy wsuwa się między zęby i wtedy mamy do czynienia z seplenieniem międzyzębowym.

- Błędy żywieniowe mogą wpływać też na niedorozwój podniebienia na szerokość, powstaje wtedy tzw. podniebienie gotyckie –wąskie i wysoko wysklepione.

- Tyłożuchwie – wada zgryzu, w której  żuchwa jest nadmiernie cofnięta w stosunku do szczęki.

A TERAZ O SMOCZKU…

Pamiętajcie! Około pierwszego roku życia zanika u dziecka odruch ssania, więc smoczek nie ma już „uzasadnienia”.

Z praktyki nauczycielskiej wiem, że smoczka używają nawet dzieci 3- letnie i starsze.

Zdarza się, że rodzice sami proszą o podanie dziecku smoczka „żeby nie płakało za mamą”.

Podobnie jak w przypadku przedłużonego używania butelki , zbyt długie stosowanie smoczka powoduje:

- nieprawidłową realizację głosek[w,f]

- wady zgryzu – zgryz otwarty,

- seplenienie międzyzębowe – prawie zawsze.

I SSANIU KCIUKA ...

Kiedy dzieci zaczynają poznawać otoczenie wkładają do buzi swoje palce, ręce oraz inne przedmioty, odkrywają co jest miłe a co nieprzyjemne.

W ten sposób ssanie kciuka może zostać utrwalone i stać się nieprawidłowym nawykiem. Ssanie kciuka może być również odpowiedzią na silny odruch ssania.
Bez względu na przyczynę, jednego jesteśmy pewni, ssanie kciuka powoduje zniekształcenie podniebienia, wady zgryzu, a tym samym wady wymowy, wpływa również na deformację samego palca oraz paznokcia.

 
Logopedyczny informator dla rodziców PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 28 października 2013 11:47

Logopedyczny informator dla rodziców - do pobrania

 


Organizacja pracy szkoły

Zajęcia edukacyjne :

 

poniedziałek:  7.30 - 13.00

wtorek:        7.30 - 13.00

środa:           7.30 - 13.55

czwartek:      7.30 - 13.00

piątek:          7.30 - 13.00

 

Godziny pracy szkoły:

7.00- 15.00

Aktualny Czas

Pogoda w regionie

Warszawa °C
Gdańsk °C
Olsztyn °C
Suwałki °C
  21.04.2018 Ferienhaus Ostsee

Odwiedziło nas...

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj3542
mod_vvisit_counterWczoraj6978
mod_vvisit_counterTen tydzień31689
mod_vvisit_counterPoprzedni tydzień51107
mod_vvisit_counterTen miesiąc145515
mod_vvisit_counterPoprzedni miesiąc229258
mod_vvisit_counterWszystkich5830483

Aktualnie: gości 187 połączonych
Twoje IP: 107.22.48.243
 , 
Copyright © 2011 Szkoła Podstawowa w Hejdyku. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Created by Adieu ®